پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4185
-
الف
+

آدرین برودی جایزه جشنواره لوکارنو را دریافت می‌کند

آدرین برودی بازیگر فیلم «پیانست» جایزه «Leopard Club»جشنواره لوکارنو را دریافت می‌کند.

آدرین برودی بازیگر فیلم «پیانست» جایزه «Leopard Club»جشنواره لوکارنو را دریافت می‌کند.

به گزارش آی‌فیلم، آدرین برودی بازیگر برنده جایزه اسکار دریافت کننده برترین افتخارجشنواره فیلم لوکارنو امسال را در روز چهارم آگوست در لوکارنو دریافت خواهد کرد.

از چهره‌هایی که تا به حال موفق به دریافت جایزه Leopard Club لوکارنو شده‌اند می‌توان به فی دانوی، میا فارو و استفانی ساندرلی بازیگر ایتالیایی اشاره کرد.

قابل ذکر است، این جایزه نامش را از انجمنی وام می‌گیرد که از این جشنواره حمایت می‌کند

برودی در ۲۹ سالگی، به خاطر نقش آفرینی در فیلم درام «پیانیست» ساخته رومن پولانسکی تبدیل به جوان ترین بازیگری شد که جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول را از آن خود کرد.

همچنین، او همچنین به ایفای نقش در فیلم «پیانست» جایزه سزار فرانسه را هم دریافت کرد و تا به حال نامزد دریافت دو جایزه امی، یک جایزه گلدن گلوب، یک جایزه ایندپندنت اسپیریت و یک جایزه بفتا بوده است.

برودی در حیات هنری خویش معمولا بین سینمای هنری و مستقل حرکت می‌کرد که از جمله این نوع پروژه‌هایش می‌توان به «نان و رزها» ساخته کن لوچ، «خط قرمز باریک» ساخته ترنس مالیک و «هتل بزرگ بوداپست» ساخته وس اندرسون اشاره کرد و همچنین از پروژه های استودیویی او می‌توان از «کینگ کونگ» و «شکارچیان» نام برد.

کارلو چتریان مدیر هنری جشنواره لوکارنو درباره این بازیگر برجسته گفت «آدرین برودی از کاپولا گرفته تا وس اندرسون و از مالیک تا سودربرگ، با چندی از بزرگترین کارگردان های آمریکایی کار کرده و همیشه قابلیت وفق پذیری و استعداد تکنیکی را از خود به نمایش گذاشته که باعث شده او بتواند در گستره ای بسیار بزرگ و مثال زدنی از نقش های مختلف ظاهر شود» و اضافه کرد که نقش‌آفرینی این بازیگر در فیلم «پیانست» باعث شد «او جایی ماندگار در قلب های سینمادوستان داشته باشد، نه خیلی به خاطر جایزه اسکاری که این نقش برایش به ارمغان آورد، بلکه به خاطر اینکه او توانست شخصیتی را به زندگی بیاورد که هم مثل همه ما یک انسان است و در عین حال نمادی است برای تراژدی ای که همه مان باید به طور مداوم آن را به یاد داشته باشیم.»

گفتنی است، به عنوان بخشی از مراسم تجلیلش از برودی، جشنواره لوکارنو مسئولیت میزبانی نمایشی از فیلم «پیانست» را در پیاتزا گرانده، بزرگترین محل نمایش فیلم‌های سینمایی در محیط فضای باز موجود در قاره اروپا را بر عهده خواهد داشت.

لازم به ذکر است، هفتادمین دوره فستیوال فیلم لوکارنو از روز دوم آگوست آغاز می‌شود و تا روز دوازدهم این ماه ادامه خواهد داشت.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر